فتوشاپ

معرفی نرم افزار Adobe Photoshop
نرم افزار Adobe Photoshop یک ویرایشگر تصاویر گرافیکی است که توسط شرکت Adobe Systems برای سیستم عامل های ویندوز و OSX توسعه یافته است.
نرم افزار فتوشاپ در سال ۱۹۸۸ توسط توماس و جان نول ساخته شد. از آن موقع تاکنون، این نرم افزار تبدیل به یک استاندارد در صنعت ویرایش تصاویر گرافیکی شده، به طوری که کلمه “فتوشاپ”  تبدیل به یک فعل گردیده است، مانند “فتوشاپ کردن یک عکس”، “Photo Shopping” و “فتوشاپ شده”، البته شرکت Adobe مخالف چنین کاربردهایی از اسم نرم افزار است. این نرم افزار می تواند تصاویر گرافیکی را در چندین لایه ویرایش و ایجاد کند و از ماسک ها، ترکیب بندی آلفا و چندین مدل رنگ مانند RGB، CMYK، Lab Color Space، Spot Color و Duotone پشتیبانی می کند. نرم افزار فتوشاپ از فرمت های گرافیکی گسترده ای پشتیبانی می کند، اما فرمت های PSD و PSB مخصوص به خود را نیز دارد که از تمام ویژگی های اشاره شده پشتیبانی می کنند. فتوشاپ علاوه بر تصاویر رسترها، توانایی های محدودی هم در ویرایش متن، تصاویر وکتور (مخصوصا از طریق Clipping Path)، گرافیک سه بعدی و ویدئو دارد. مجموعه امکانات فتوشاپ را می توان بوسیله پلاگین های فتوشاپ گسترش داد. نرم افزارهایی که به صورت مجزا از فتوشاپ توسعه یافته اند و به همراه آن اجرا شده و ویژگی های جدیدتر یا بهتری را ارائه می دهند.

نام گذاری نرم افزار فتوشاپ در ابتدا براساس شماره ورژن ها بود. اما در سال ۲۰۰۲ با معرفی برند Creative Suite، هر ورژن جدید از فتوشاپ با نام CS به همراه یک شماره عرضه شد، برای مثال، هشتمین ورژن اصلی فتوشاپ با نام Photoshop CS و نهمین ورژن اصلی آن با نام Photoshop CS2 عرضه شد. فتوشاپ های CS3 تا CS6 هم با دو ویرایش مختلف عرضه شدند: ویرایش Standard و Extended. در ژوئن سال ۲۰۱۳ با معرفی برند Creative Cloud، فتوشاپ طرح مجوز خود را به شیوه Software as a Service تغییر داد و پیشوند CS با CC جایگزین شد. فتوشاپ همیشه به همراه نرم افزارهای جانبی مانند Adobe ImageReady، Adobe Fireworks، Adobe Bridge، Adobe Device Central و Adobe Camera RAW  عرضه شده است.

شرکت Adobe در کنار فتوشاپ همچنین نرم افزارهای Photoshop Elements، Photoshop Lightroom، Photoshop Express و Photoshop Touch را تولید می کند. این نرم افزارها در مجموع “خانواده ادوبی فتوشاپ”  نامیده می شوند که در حال حاضر نرم افزاری تحت یک مجوز است.


تاریخچه اولیه نرم افزار فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ در سال ۱۹۸۷ توسط برادران امریکایی توماس و جان نول توسعه داده شد که در سال ۱۹۸۸، مجوز توزیع آن را به شرکت Adobe Systems واگذار کردند. توماس نول که یک دانشجوی دکترا در دانشگاه میشیگان بود، شروع به نوشتن یک برنامه در کامپیوتر مکینتاش پلاس خود نمود تا بتواند تصاویر سیاه و سفید را روی یک صفحه نمایش تک رنگ نشان دهد. این برنامه که Display نام داشت، توجه برادرش جان نول که در شرکت Industrial Light & Magic کار میکرد را به خود جلب کرد و او پیشنهاد داد که توماس آن را تبدیل به یک نرم افزار کامل ویرایش عکس کند. توماس به مدت شش ماه درس های خود را کنار گذاشت تا به همراه برادرش روی نرم افزار کار کند. توماس نام برنامه را به ImagePro  تغییر داد، اما این نام قبلا ثبت شده بود. در اواخر همان سال، توماس اسم برنامه را Photoshop گذاشت و یک قرارداد کوتاه مدت با شرکت تولیدکننده اسکنر به نام Barneyscan عقد کرد تا نسخه هایی از برنامه را به همراه اسکنر عکس توزیع کند. در مجموع حدود ۲۰۰ نسخه از فتوشاپ به این صورت توزیع شد.


فرمت فایلهای فتوشاپ

فایل های فتوشاپ دارای پسوند پیش فرض .PSD هستند که از “Photoshop Document” گرفته شده است. فایل های PSD تصاویر را با پشتیبانی از اکثر گزینه های موجود برای ویرایش عکس، ذخیره می کنند. این گزینه ها شامل لایه ها با ماسک ها، شفافیت، متن، کانال های آلفا، Clipping Paths و تنظیمات Duotone هستند. این موضوع برخلاف فرمت های دیگر (مانند JPG یا GIF) است که محتوا را محدود می کنند تا یک کارایی خطی و قابل پیش بینی ارائه دهند. یک فایل PSD  دارای حداکثر طول و عرض ۳۰٫۰۰۰ پیکسل و محدودیت حجم ۲ گیگابایت است .

دانلود آخرین نسخه فتوشاپ 32 بیتی

دانلود نرم افزار قسمت 1

دانلود نرم افزار قسمت 2

دانلود نرم افزار قسمت 3


دانلود آخرین نسخه فتوشاپ 64 بیتی

دانلود نرم افزار قسمت 1

دانلود نرم افزار قسمت 2

دانلود نرم افزار قسمت 3


منبع و پسورد فایل : soft98.ir